Elektrimootorite ehitus

Kaod elektrimootorites

Postitatud

Igas mehhanismis sh elekrimasinas tekib paratamatult erinevaid kadusid. Kaod võivad tekkida järgmistel juhtudel: 1.Elektrivoolu kulgemisel läbi mähiste. Kuna mähistel on teatav aktiivtakistus, siis eraldub neil soojusenergiat. Kuna mähised koosnevad peamiselt vasest, siis nimetatakse neid kadusid ka vasekadudeks. 2.Magnetsüdamikus ajaga muutuva magnetvälja toimel hüstereesist ja pöörisvooludest. Seda kadu tuntakse masina teraskaona. Terasekadu on seda suurem, mida… Loe lähemalt »

Vahelduvvoolu elektrimootorid

Postitatud

Vahelduvvoolu mootorid jagunevad omakorda veel ühe-ja kolmefaasilisteks mootoriteks. Ühefaasilisi mootoreid kasutatakse laialdaselt tööriistades ja kodustes majapidamistes. Kolmefaasilised vahelduvvoolu mootorid on rohkem levinud võimsates tööstuslikes seadmetes. Ühefaasiliste mootorite käivitamiseks tuleb kasutada pöörleva välja tekitamiseks käivitusahelat. Asünkroonmootor on madala hinna ja lihtsa ehituse pärast tööstuses kõige enam kasutatav mootor, milles staatoril tekkiv pöörlev magnetväli paneb rootori pöörlema…. Loe lähemalt »

Elektrimootorite ehitus

Postitatud

Elektrimootorid on elektromehaanilised täiturmehanismid, mis muundavae elektrienergiat mehaaniliseks energiaks,et panna sellega liikuma töömasinat. Elektrimootorid on tänapäeval kõige levinumad elektromehaanilised täiturmehanismid. Elektrimootorid koosnevad paigalseisvast staatorist ja pöörlevast rootorist. Staatoris tekitatakse pöörlev magnetväli, mis on vajalik rootori pöörlemapanemiseks. Rootor pöörleb laagritele toetuval võllil, mille külge on omakorda ühendatud mehhanism. Staatori ja rootori vahel eksisteerib õhupilu, mille kaudu… Loe lähemalt »