Käsiraamat
E-post: info@tulekel.ee
Telefon: (+372) 56 605 503
Transport ja ladustamine
Transportimisel peab mootorit kaitsma võimalike kahjustuste eest. Hoida kuivas ja siseruumides. Lubatud on lühiajaline ladustamine väljaspool, siis peab mootor olema kaetud. Mootorit ei tohi vedada või ladustada, ventilaatori katte peal.
Paigaldus
Jõuülekande paigaldamiseks tohib kasutada vaid selleks sobivaid töövahendeid. Võlli elementi võib eelnevalt kuumutada. Mitte kunagi ei tohi kasutada haamrit!
Jõuseadme kõik pöörlevad komponendid tuleb tasakaalustada dünaamiliselt. Rootor on dünaamiliselt tasakaalustatud meetodil poole kiiluga (tehnilistes andmetes „poolkiiluga“).
Mootor peab olema paigaldatud nii, et vibratsiooni ei tekiks. Ajami, siduri kogu süsteemi seadistamisel peab olema väga täpne. Ei tohi tekkida materjali pinget.
Jahutusribid ja avad peavad jääma avatuks, et neid jahutada. Mootoreid hoida seintest, ustest, eemal. Välistingimustes kaitsta vihma, lume, jää eest.
Ühendamine
Kõiki töid tohib teha vaid vastava kvalifikatsiooniga töötaja.
Toitepinget tuleb võrrelda nimesildil olevaga. Arvestage õige pinge.
Valida nimivoolule vastava ristlõikega kaablid.
Mootori toiteahelasse peab kuuluma vastav (Amp.) töökorras mootori kaitseseade.
Mootori toite sisselülitamisel kasutada alalisvoolu piiravaid kaitsmeid; ka siis, kui on lüliti Δ / Y. Temperatuurianduritega mootorid tuleks ühendada oma vastavate rakendusseadmetega.
Kontrollida pöörlemissuunda. Kui on vaja suunda muuta, ühendada kaks faasi omavahel ringi (tehes seda kahes etapis klemmikarbis).
Harukarp
Kontrollida, et:
- poldid on kinni (mõlemal pool terminal block)
- karbi sees ei ole mingit võõrkeha
- juhtmed on turvaliselt isoleeritud
- tihendid on kindlalt paigas
Enne hooldus- või remonditöö alustamist tuleb veenduda, et mootor on välja lülitatatud. Töötades tuleb rakendada spetsiaalseid turvameetmeid. Mootori ülekoormuse vältimiseks tuleb käivitamisel voolud üle kontrollida.
Seejärel kontrollida mootori mähiste isolatsiooni. Temperatuuril 25 °C peab isolatsiooni takistus olema vähemalt 5MΩ. Kui see on väiksem, võib olla tegemist liigse niiskusega ja mootorit tuleb kuivatada.
Hooldus
Kõiki mootoriga seotud töid tuleb teha töökojas.
Mootor tuleb hoida puhtana, nii et tolm, õli või muude saasteainete ei põhjustaks mootori riket. Soovitav on kontrollida, et:
mootor töötab vaikselt ega oleks liigset vibratsiooni
V-rihma pinge on normaalne
ventilaatori jahutus vastab lubatule
Laagrid
Kõik mootorite laagrid on kvaliteetsed (FAG, SKF, NSK, INA), kuul mõlemalt poolt suletud. Tagame:
- 40 000 tundi tööd läbi siduri, ilma toimejõuta mootori teljele, horisontaalse töö puhul
- 20 000 tundi puhul telje maksimaalse lubatud jõud korral